Moje záložní kytara CORT X-2 LH

21.05.2010 12:54

tuto pocivě vyrobenou kytaru jsem pořídil na podzim roku 2009 za vcelku symbolický peníz. Kytara je pro leváky na výběr opět pouze černá.  Při porovnání detailů zpracování této kytary s mojí Ibanezkou bych řekl, že oba nástroje jsou ze stejné fabriky ukryté kdesi v džungli. Orig. noname snímače jsem okamžitě odstranil a pořídil mé oblíbené humbuckery Ibanez INF3 (keramický ke krku) a INF4 (AlNiCo ke kobylce). Jelikož jsem si neporadil se zapojením, předal jsem nástroj do servisu.  Příští týden by měla být kytara hotová, tak jsem zvědav na zvukový projev. Výhodou této kytary je rychlejší změna ladění, protože kytara není opatřena zamykacím systémem. To se mi hodí, zřejmě ji nechám trvale podladěnou o 1 půltón a Ibenezku nechám trvale naladěnou standartně od E. Uvidíme, občas podlďuji až o 4 půltóny (jinak si ty Godflesh prostě nezabrnkáte)

Materálové provedení je stejné jako u Ibanezu: tělo je z Lípy, javorový krk (v podstatě krk Ibanez Wizzard) a hmatník palisandr. Tělo je větší a těžší, kytara hraje bez proudu více nahlas. Snímač u kobylky jeumístěn skoro o 1 cm více na střed než u Ibanezu, tak uvidíme kolik to sebere ostrosti a výšek... Mechanika je tedy nezamykací, vibrpáka je jednoduchá systému Fender akorát dvouzvratná. Zablokoval jsem ji podložením kusu plastu, abych mohl rychle měnit ladění kytary. Stejně je neradlo páku vůbec používat, rozlaďuje se jako prase.

Více až po návratu nástroje ze servisu...