moje hlavní kytara IBANEZ RG 370DXL

21.05.2010 10:15

V srpnu 2009 jsem pořídil moji hlavní el. kytaru, jako levák mám výběr hudebních nástrojů značně omezený, takže nebylo celkem co řešit. Volba padla po letitých zkušenostech na značku Ibanez a jejich model RG370DXL, který se pro leváky standartně vyrábí. V 90. letech jsem používal velice podobný model RG 470 L, který v podstatě třistasedmdesátka nahradila v r.2007. Na výběr je opět pouze černé provedení a nástroj působí metalisticky. Je však dobře použitelný i v jiných hudebních stylech a jeho hlavní předností je absolutní herní pohodlí a lehkost, se kterou se dá ná nástroj hrát. Oproti předchůdci má 370 několik změn:

krk je typu Wizard II z 5 kusů Javoru s intarziemi a lemováním, stará 470 má krk Wizard ze 3 kusů dřeva, vykládání pouze puntíky a bez lemování. Krk Wizard II mi vyhovuje nejvíc ze všech, co jsem zatím kdy držel v ruce.

Další změnou je vibrpáka (záměrně nepoužívám termín "páka tremola" protože efekt tremolo funguje na bázi přerušování tónu, což žádná páka nedokáže. Každá páka mění ladění). RG 370 má osazené tremolo Edge III a nahrazuje dosavadní model Lo-Trs II, který má i moje bývalá RG 470. Páka Egde III je více podobná páce Lo-Pro Edge, což je podle mého názoru vůbec nejlepší mechanika systému Floyd-Rose. Páka Edge III není konečně šroubovací pomocí převlečné matice jako LI-Trs nebo původní Floyd Rose. Matice má totiž normální závit  jako pro praváky a v levorukém provedení se páka neustále povoluje. Soudruzi by měli dělat převlečku a futro pro leváky s opačným závitem ! Je to asi výrobně problém a na leváky se dycky sralo a srát bude v tomhle průmyslu. Že je to pak pro leváky v podstatě nepoužitené, už nikdo neřeší...Edge III má páku zasouvací do teflonového futra a tření se nastavuje imbusovým červíkem. Podobně jako u Lo-Pro Edge. Ideální nastavení tuhosti otáčení a netřeba řešit pravo- a levoruké provedení. S jinými systémy pák (Wilkinson, Schaler..) jsem neměl nikdy tu čest, tak mohu posuzovat jen variace na téma Floyd Rose. Jako levák mohu být ve 21. století rád, že vůbec nějakou vibrpáku mám.

Třetí změna je ve snímačích, stará RG470 má u krku humbucker INF1 s keramickým magnetem, uprostřed AlNiCo singl INFS1 a u kobyly AlNiCo hambáč INF2. Nová RG 370 DX má tyto snímače inovované s označením INF3, INFS3 a INF4. Zvukově velice podobné, nedokážu plně posoudit. Každopádně mi zvukově vyhovují a snažím se je mít na všech kytarách, abych nemusel mít na každou kytaru jiné nastavení  mutliefektu.