moje aparatura na domácí cvičení

21.05.2010 13:40

Domácí cvičení na el. kytaru v paneláku by se mohlo jevit jako brutální zábava, ale i to se dá. Prostě se ovládat a nedělat rambajz. A jsme u volby adekvátní aparatury. Ke hraní využívám podlahový multiefekt Boss ME-50 a kombo jsem pořídil nejdříve 5W celolampu Crate V5. Čistý zvuk paráda lampička ale spolupráce s Bossem při zkreslení byla mizerná. Také mi chyběly basy, zato výšek přehršle. Prostě křapátko...V září 2009 jsem pořídil tranzistorové kombo Crate FW15R, které je v této cenové kategorii osazené 12" reprákem a pružinovým Reverbem ! Přesto, že je to tranďák jsem s kombem spokojen a na domácí hraní plně dostačuje. Basů pro tichou hru je přebytek a korekce vůbec jdou slušně. Zkreslený kanál je opravdu nepoužitelný a tak jedu pouze přes čistý kanál a zkreslené zvuky modeluji mutliefektem.

U rodičů v baráku máme takovou malou domácí zkušebnu (tátá drtí basovku) a tam používám kombo Marshall Valvestate VS65R osazené vybíranou lampou EC 081, která má nižší šum než původní ECC 83, resp. 12AX7. Proti domácímu tranďáku, je to jiný atack ! Celkem věrně charakteristický maršálský zvuk je na pololampu úctyhodný a nesrovnatelně kvalitnější herní dojem než když se drtí polovodiče. Kombo je z původní série Valvestate z 90. let, ještě made in England s reprákem Gold Black. Pozdější modely vyráběné na Východě s reproduktory Rocket prý již tak netáhnou, o pololampových zesilovačích jiných značek prý ani nemluvě...