Instalace vlastního ohřevu TUV v paneláku

21.05.2010 13:05

Je tomu rok, co jsem do toho konečně praštil a zařidil si doma vlastní, nerezavou a skutečně teplou TUV. To, co dodává do našeho domu Teplárna Liberec a.s. se takto charakterizovat nedá. Na vině není jen Teplárna, ale i stávající dožilé rozvody v našem domě a vlastní situování domu na konec sídliště. Ve společné místnosti na chodbě (společná pro oba byty na patře) jsem pověsil na stěnu levný el. akumulační bojler Ariston Super glas 120 l a natáhl od něj plastové rozvody po stropě přes předsíň do WC. Na WC jsem napojil potrubí v armaturní skříni na rozvody a zaslepil stoupačku TUV (bydlíme v posledním patře a společné stoupačky u nás končí). Aby potrubí nestrašilo na stropě v bytě, udělal jsem v předsíni lepený podhled z polystyrenu.

Připojení elektriky byl oříšek a zařízení elektriky trvalo déle než veškerá vodoinstalace, kterou jsem si dělal sám. Nejdříve je potřeba podat žádost na ČEZu o změnu odběrného místa, resp. požádat o 2 tarifní připojení a hodiny + HDO. Dále jsme žádali o zvýšení příkonu a zvětšení hlavního jističe z 20A na 25A. ČEZ neměl s naším záměrem problém a tak jsme po zaplacení všech poplatků mohli pozvat "autorizovaného" elektrikáře, aby provedl v rozvaděči přípravu pro instalaci nových hodin a HDO dle požadavků ČEZu. Celkem u nás byl ten maník 3x než technik ČEZu přípravu schválil !! To bylo stresu, to vám povim! Kdybych aspoň trovhu rozuměl elektrice, tak si samozřejmě nikoho na práci nezvu, ale holt nemam kulaté razítko na elektrikařinu, což požaduje ČEZ. Vlastní zapojení hodin a HDO proběhlo již celkem bez problémů a po naběhnutí nízkého tarifu jsme začali vesele ohřívat. Jaký to krásný pocit, když vám ve 21. století teče doma čistounká a teploučká vodička ! Ostatní v domě (celkem jsme 8 partají) jsem na schůzi nabádal, ať si taky zřídí vlastní ohřev, ale byla to ztráta času. To se raděj budou všichni plácat ve vlažné a rezavé vodě a budou donekonečna nadávat na Teplárnu a na všechno !!

Co se týče nákladů, celá akce mě vyšla při maximální svépomoci na cca 12 000,- , využívám "nočního" proudu při provozu domácnosti a neplatím brutální peníze za pseudoTUV z Teplárny. Měsíční zálohy na elektřinu se nám v podstatě nezměnily a o něco stoupla spotřeba studené vody. Prostě parádička, absolutně si neztěžujeme.  Koho by tahle záležitost zajímala více, může se se mnou spojit e-mailem, fotodokumentaci z akce mám a poradím jak umím.